Botox

Botox nedir? Nasıl uygulanır?

Botoks Üst Yüz Uygulaması

Botulinum Toksini, “Ameliyatsız Estetik İşlemler” olarak tanımlanan yöntemlerin ilklerindendir. Dünya istatistiklerinde en fazla ve kolay uygulanan, hasta memnuniyetinin en yüksek olduğu, sonuçların en kısa sürede ortaya çıktığı uygulamalardandır. Ancak deneyimli uzman doktorlar tarafından, uygun hastalara doğru ilaç ve dozlar uygulandığında ‘Neştersiz Güzellik’ tanımını gerçekten hak eden bir yöntemdir.

Botulinum Toksini bilinenin aksine yılan zehiri değildir. Laboratuvar koşullarında Clostiridium Botulinum isimli bakteriden elde edilen bir salgıdır Yaşla birlikte belirginleşen mimik çizgilerini hafifletme ya da ortadan kaldırmak amacıyla kullanılan güvenilir ve kolay bir yöntemdir. İstenilen bölgede kas içine enjekte edilerek ilaç, kaslarda gevşemeye kaslarda ve kasların üzerindeki kırışıklarda düzleşmeye neden olur.. Yapılan uygulamayı takiben 3.gün etkileri başlar 15. gün net etkisini gösterir. 120. günden itibaren etkisi azalır 4.-6. ay uygulama tekrarlanabilir.

Uygulama Alanları:

• Kaş Arası Uygulaması
  • Alın Uygulaması
  • Göz çevresi kırışıklıklarının giderilmesinde
  • Koltuk altı terlemelerinde,
  • El, ayak terlemelerinde
  • Ciltteki ince kırışıklıkların giderilmesinde
  • Dudak üstü ve çevresi kırışıklıkların giderilmesinde
  •  Kaş ve burun ucu kaldırma
  •  Boyun ve dekolte kırışıklıklarında
  • Migren ağrılarının giderilmesi
  • Dudak köşelerinin mutsuz bakması
  • Çene kontörünün sarkması
  • Gülündüğünde diş etlerinin gözükmesi
  • Uyurken dişleri aşırı sıkma ve diş gıcırdatma
  • Yüz felci asimetrilerinin düzeltilmesi

Botoks Aşırı Terleme Tedavisi

• Ter bezlerinin fazla çalışmasına bağlı olarak deri yüzeyine salınan terin artması kişinin günlük hayatını fazlaca rahatsız etmektedir. Aşırı terlemenin en önemli nedenleri arasında stres, değişik ilaçlar, troid bezinin fazla çalışması, menopoz, hipoglisemi, obezite yer alır. Terleme kol altında fazla olduğunda beraberinde kokuya da sebep olabilir. Sosyal ve psikolojik durumu hayatı da negatif yönde etkilemektedir.
  • Hiperhidrozis; aşırı terlemede Botulinum Toksini kullanımı oldukça başarılı sonuçlar sağlamaktadır. Burada kırışıklıkları gidermedeki gibi kaslar yerine, ter bezlerine gelen aşırı uyarıyı azaltmak amacıyla enjeksiyon cilt altına uygulanmaktadır. Uygulama 4-6 veya 6-8 ay arayla yapılabilmektedir. Zamanında yapılan tekrarlar tedavinin etkinliğini arttırır. El ve ayak gibi koltuk altı bölgelerde de aşırı terlemede cilt altına çok sık ve başarılı biçimde uygulanmaktadır. Ter bezlerini çalıştıran sinirlerin faaliyetlerini azaltarak terlemeyi azaltır. Ortalama 15 – 20 dakikada kolayca uygulanır. Etkisi ortalama 6 ay kadar devam eder.