Kimyasal Peeling

KİMYASAL PEELİNG NEDİR?

Cilde bir ya da birkaç kimyasal madde uygulayarak derinin üst kısmını bazen de daha derin dokularının kontrollü şekilde tahrip edilmesi ve böylece derinin yeniden oluşturulması işlemidir. Bu sayede yeni bir üst deri tabakası ve derin doku tahrip edilmişse de dermisin tamir mekanizması uyarılarak kollajen oluşması gerçekleşir..

KİMYASAL PEELİNG ETKİ MEKANİZMASI?

Yüzeyel peelinglerin etki mekanizması deri üst kısmını yani epidermisi oluşturan hücreleri birbirinden ayırarak ciltte soyulmaya neden olmasıdır. Buda bilinenin aksine deride incelmeye neden olmaz daha kalın bir üst deri tabakası oluşmasına neden olur. Orta derinlikteki peelinglerde ise epidermisle birlikte dermisin (derinin alt kısmı)  üst katı papiller dermisde etkilenir. Hücrelerde ölüm, proteinlerde bozulma ile anormal hücreler sağlıklı hücrelerle yer değiştirir ve yeni kollajen üretilir. Derin peelingde ise dermisin alt katı retiküler dermis olaya katılır. Yeni kollajen depolanması, aktif fibroblast hücreler (kollajen üretir) artar.

KİMYASAL PEELİNG NE AMAÇLA KULLANILIR?

Kimyasal peeling, melanin denilen, deri rengini veren ve bazen de birikimiyle lekelere neden olan deri pigmentinin, düzenli bir şekilde dağılmasını sağlar.

Daha kalın ve normal bir üst deri (epidermis) ve üst derinin korneosit hücrelerinden oluşan en üst ve ölü tabakasının (stratum korneum) ince ve daha sıkı olmasını sağlar. Cilde canlılık parlaklık verir. Böylece yüzeyel deri tabakası sıkılaşıp artması ile deri yaşlanma bulguları iyileştirilir.

Ayrıca orta ve derin derinlikte yapılan peelinglerle de yaşla azalmış olan glikozaminoglikan, kollajen ve elastik lifler gibi deri altı bağ doku elemanları arttırılmış olunur. Pigment değişikliklerinde, hafif orta derece kırışıklıklarda, fotoyaşlanma ve bazı deri hastalıklarının tedavisinde yardımcıdır.

Dermapen Tedavisi

Dermapen tedavisinde dikey olarak cilde birden fazla iğne ile mikro kanallar açılmaktadır. 90 derecelik iğneleme sayesinde çok daha az epidermal hasar oluştuğundan tedavi olacak kişi için çok daha güvenli olmaktadır. Dermapen otomatik ve titreşimli iğneleme tekniği sayesinde ağrı oluşumunu azaltırken, ürünlerin emilim miktarını arttırarak tedavi etkinliğini fazlalaştırır. Dermapen ile kombine uygulamalar imkanı sayesinde ablatif olmayan, örneğin Fraksiyonel Lazer Tedavisi, IPL ve Kimyasal Peeling gibi tedavilerden de daha efektif sonuçlara ulaşabiliriz

KULLANIM ALANLARI NELERDİR ?

• Akne ve oluşturduğu izlerinin tedavisi.
  • Genişlemiş gözeneklerin küçültülme işlemi.
  • Güneşte hasar görmüş ciltlerin tedavisi.
  • Saç kaybı ve kellik tedavisinde.
  • Göz ve çevresinde yaşanılan problemlerin kullanımında ( Morluklar ve torbalanmalar gibi).
  • Boyun bölgesi ve dekolte alanlarında hafif kırışıklık ve sarkmalarda.
  • Stria (oluşan Çatlaklar) tedavisinde.
  • İnce çizgilenmelerin tedavisi ve oluşan derin kırışıklıkların hafifletilmesinde.
  • Skar (Kötü yara iyileşmesi) tedavilerinde.
  • Siğil tedavisinde.