Mezoterapi

MEZOTERAPİ NEDİR?

Tıbbi ya da kozmetik sorunları tedavi etmek için bazı maddelerden oluşan (aminoasit, vitamin, hyaluronik asit, yağ eritici maddeler, antioksidanlar, saç geliştirici maddeler, büyüme faktörler vs.) amaca uygun olarak seçilen ilaç karışımların deri içi veya deri altına özel iğneler ve özel tekniklerle verilmesi şeklinde tanımlanabilir.

HANGİ BÖLGELERE UYGULANIR?

Mezolift amaçlı yüz, boyun, dekolte, el, saç mezoterapisi amaçlı saçlı deri ve selülit için bacak, karın, kalça gibi pek çok bölgeye uygulanabilir. Yine çatlak, leke, çeşitli deri hastalıklarında vs. kullanılabilir. Ayrıca herpetik ağrı, kronik kas spazmı, tendonit ve pek çok hastalıkta da kozmetoloji haricinde kullanılmaktadır. Yüz Mezoterapisi ( Mezolifting ) Yüz mezoterapisinde yüzdeki yaşlanma belirtilerinin (kırışıklık, cansızlık, lekelenmeler) ortadan kaldırılması hedeflenir. Burada kullanılan ilaçlar vitamin, mineral ve DNA sentezine katılan aktif maddelerden oluşur. Bu ilaçların cilt metabolizmasına katılmasıyla hücre yenilenmesi ve kollajen sentezi uyarılır. Böylece ortaya daha canlı, parlak, gergin kırışıklıkları hafifletmiş bir cilt ortaya çıkar. Botulinum toksini, dolgu, kimyasal peeling gibi uygulamalara uygun bir destek tedavisidir. Haftada bir kez yapılan toplam 5-6 seans genellikle yeterli olur. Seans sayısı tıbbi duruma göre değişebilmektedir. 6 ayda bir tek seans uygulamayla kalıcılık korunur. Ayrıca cildin renk tonunu dengeleyici etkisi ile lekeler için de mezoterapi yöntemi kullanılması gerek tek başına gerekse kombine yöntemlerle birlikte kullanımı günümüzde en çok tercih edilen yöntemler arasındadır.

MEZOLİFT ÖNCESİ VE SONRASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR?

İşlem sonrası 48 saat süreyle güneş banyosu yada solaryum yasaklanmalı, 8 saat süreyle uygulanan bölge yıkanmamalı, spor yapılmamalıdır. Seanslar arası yapılacak kimyasal peeling mezoliftin etkisini arttırmaktadır.

SAÇ MEZOTERAPİSİ SAÇ MEZOTERAPİSİ KİMLERE UYGULANIR?

Saç dökülmesini durdurmak, yeni saç çıkmasını aktif hale getirmek ve var olan saçın kalitesini arttırmak amacıyla belli periyodlarla saçlı deriye uygulanan bir yöntemdir.

SAÇ MEZOTERAPİSİNDE KULLANILAN MADDELER?

Özel karışımlar ile vitamin ve mineral takviyeleri yapılır ve bu bölgeye olan kan dolaşımı arttırılır. Kıl foliküllerinin kanlanmasının arttırılması ile daha iyi beslenmesi ve gelişmesi sağlanır. Buda saç kökünün canlanmasına saç gövdesinin kalınlaşması ve parlamasına neden olur. Ayrıca androjen hormonları nötralize eden karışımlarda kullanılır. Mezoterapiyle dökülen saçların gelişebileceği doğal ortam sağlanır. Biotin, hyalüronik asit, silika gibi besinler, damar gevşeticiler kullanılır. Keratin biyosentezini arttırıcı ve yağlanma karşıtı ürünlerde kullanılır. Bu maddelere; prokain, buflomedil,pentoksifilin, ginko biloba, minoksidil, X-ADN, organik silisyum, aminoasitler, finasterid, dutasterid, çinko, selenyum, biotin, bepanthene, multivitaminler, mineraller örnek verilebilir.

SELÜLİT MEZOTERAPİSİ SELÜLİT MEZOTERAPİSİNDE KULLANILAN MADDELER?

Mezoterapide kullanılan ilaçlar lipoliz amaçlı kullanılır. Yağ hücresinde lipoliz (yağ yıkımı) arttırılarak, bölgesel yağ doku kitlesinde azalmaya neden olurlar. Yağ hücresi yok edilmez, içindeki yağ yıkılır ve yağ hücresi küçülür. Yıkılan yağda dolaşım sistemine girerek uzaklaştırılır. Mikrodolaşımın tekrar sağlanması, bağ dokusunun korunması ve yeniden yapılandırılması da amaçlar arasındadır...